Uppvaknandet & Kampen

Här kommer lite vad böckerna handlar om och vad som står på baksidan!

På baksidan av boken står det:
Elena har allt, hon är skolans populärast tjej, den självklara ledaren och kan få vilken kille hon vill.
När hon träffar den mystiska Stefan svär hon på att hon ska få honom Till varje Pris.
Men Stefan är inte den han utger att vara...
:love:
Stefan är den enda som kan stå imot Elenas skönhet och dragningskraft. I alla fall till en början. Men Sefan bär också på en hemlighet. En hemlighet som tyngt honom i århundraden- Stefan är vampyr.
Ju närmare Elena Stefan kommer ju destu svårare har han att stå emot henne. Trotts detta är han fast besluten att skydda henne från de faror som lurar i hans förflutna.
Damon är Stefans sexiga och farliga bror som drivs av sin hämndbegär till Stefan och sitt begär efter Elena. När han dyker upp ställs bröderna återigen öga mot öga - nu som rivaler efter Elenas kärlek.
:love:
Min åsikt:
:love:
LÄS DEN! Den är så bra, men jag älskar alla böcker.. Olena och Ann tycker serien är bättre ( jag med), men jag tycker boken är bra oxå.
:love:
Det finns flera karaktärer som inte finns i serien och karaktärer som inte finns i boken.
Tex: Jeremy finns inte i boken, men Elena har en lilla syster i boken som heter Margaret. En av Elenas bästisar i
boken Meredith. Faster Judith finns inte i filmen isället har vi moster Jenna, annabel är inte med mm..
:love:
Det är en hel anna berättelse det är inte alls likt serien. Så ni kommer inte känna " det här vet jag redan, vad tråkigt." För att det är så olikt allt annat!'
Caroline tex är hennes "ärkefiende" i boken :O
:love:
POK Moa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0